16 жовтня 2020 р.

Набуло чинності нове положення про дистанційну освіту


Відсьогодні в Україні застосовуватимуться норми нового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Відповідний документ затверджений Міністерством освіти і науки і набув чинності 16 жовтня.

Документ визначає механізм забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою, а також використання технологій дистанційного навчання під час 

здобуття освіти за різними формами.

У Міністерстві освіти і науки зазначають, що застосування норм нового положення розширить можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти,

 так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших формах здобуття освіти.

За словами в.о. міністра освіти і науки Сергія Шкарлета, у відомстві розуміють, що

 дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання, оскільки діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі.

«Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного 

та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній 

процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою

 розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність 

освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють

 відвідування закладів освіти», – зазначає Сергій Шкарлет.

Відповідно до норм нового Положення, дистанційна форма здобуття освіти залишається

 виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення 

від батьків.

Натомість відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий 

рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість отримав будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, 

педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, 

консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, 

де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

З метою забезпечення прав педагогічних працівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У рамках своєї автономії школа самостійно визначатиме механізм моніторингу і 

контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти.

За матеріалами Освіта.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар